onsdag 19 december 2018

Julhälsning.

Så var vi då framme vid jul igen. Det är en vacker tid. Och förtrollad. För mig i den bemärkelsen att det är då som jag verkligen känner saknad efter det som, trots alla år som utlandssvensk, ändå finns gömt inombords. Där finns ännu banden till hemlandet, till familj och kära vänner. Till det som jag en gång växte upp tillsammans med. 
   Mina tankar under den här tiden går därför till allt det som en gång var så påtagligt nära, men som idag och ibland känns så avlägset, men som fortfarande tydligen ändå finns så nära som det någonsin går, nämligen i djupet av mitt hjärta.
   Den här veckans mini-paus får bli den sista för det här året.         
   Nya friska tag tar jag, och förhoppningsvis även Du, första onsdagen efter nyår. Tills dess så önskar jag Dig en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År.
   Varmt från Björn Solum
   ( PS Fungerar inte playknappen, så klicka på fyrkanten till höger...DS )

Inga kommentarer: