söndag 2 december 2012

Stoppa grubblet.

Litet till mans så har vi alla en tendens att grubbla för mycket. Grubblet hindrar oss att njuta av det som vi trots allt har. Av nuet. Av våran fantastiska värld. Av allt gott som omger oss. Av det som är värt att leva för.
Nedanstående artikel är hämtad från Aftonbladets hälsosidor. Den är den bästa i sitt slag, som jag har läst på länge.
Mycket nöje med läsningen.

Färdiggrubblat!

Hur kommer det gå med räntan, jobbet, barnen, hälsan, världen…
Börjar orostankarna ta överhanden?
Wellness ger dig 13 smarta sätt att ta kontrollen över grubblandet.

Skulle jag valt de andra byxorna? Tyckte hon att jag verkade korkad för att jag sa så där? Chefen hejade inte på mig i morse, får jag sparken nu?

Vardagsgrubbel kan se ganska oskyldigt ut men forskning visar att det kan föra med sig en hel hög tråkiga bieffekter. De negativa känslor som oron skapar riskerar att fördjupas och hålla i sig längre när de ständigt förstärks av tankarna, menar psykologen Sonja Lyubomirsky, som i många år forskat på självfokuserat grubblande. Både förmågan och motivationen att lösa problemen i stället för att bara tänka på dem riskerar att försämras och det blir svårt att koncentrera sig.

Men med rätt verktyg och lite träning kan du lära dig att rensa bort oro och grubbel ur din tankeflod. Det kommer att ge dig mer kraft och energi, starkare tilltro till dig själv och ett mycket bättre välbefinnande!

Prova Wellness smarta tips för att ge grubbeltankarna på moppo!



Inga kommentarer: